(Boeken) tips

Aansluitend bij de leerpakketten geef ik vaak tips om materialen of boeken in te zetten. Om je ook zonder het aanschaffen van één of meerdere leerpakketten toegang te geven tot deze materialen, heb ik ze voor je op een rijtje gezet.

Een makkelijk te lezen boek over de impact van de keuzes die je maakt. Hoe een keuze vaak tot stand komt en in stand gehouden wordt. Neem je eigen keuzepatroon onder de loep en vindt de kracht deze te veranderen.

Durf je kwetsbaar op te stellen. Door je kwetsbare kant naar voren te brengen, ben je instaat om te verbinden. Het vormt een basis voor een gesprek, voor begrip. Brené Brown beschrijft in haar boek talloze voorbeelden en houdt het lekker luchtig. Ook een boek dat je aan het denken! In het blog “Kwetsbaar” lees je meer over dit onderwerp.

In dit boek wordt de techniek om geconcentreerd en efficiënt te werken stap voor stap uitgelegd. In de podcast “Leertechnieken” vertel ik je er meer over.

De Plenda agenda is de planningsagenda voor scholieren in het basis- en voortgezet onderwijs. De heldere indeling en de wijze van gebruik, maken deze agenda overzichtelijk. Je staat niet meer voor verrassingen, je huiswerk is op tijd af en je bent goed voorbereidt op toetsen.

Het boek om inspiratie op te doen om tussendoor de leerlingen te laten bewegen tijdens een schooldag.

In de podcast “Leertechnieken” leg ik je de leermethode uit die werkt met flitskaarten. In dit pakket vind je alles wat je nodig hebt om deze techniek toe te passen.

1000 x Flashcards met gaatjes en 20 XL klikringen. 500 in het formaat A7 en 500 A7 half. Flashcards of ook wel flitskaarten zijn kartonnen kaartjes waarmee enorm effectief en efficiënt geleerd wordt en gebruikt wordt op het basisonderwijs tot aan universitair niveau. Het systeem is uitgevonden door Professor Sebastian Leitner en wordt over de hele wereld gebruikt. Dit pakket bevat 1000 kaarten in 8 verschillende kleuren en 20 XL klikringen.

Met deze vrolijke wandklok en het leerpakket “Klokkijken op een klok met wijzers”, is het leren klokkijken een fluitje van een cent!

Met dit werkboek kun je het klokkijken op een klok met wijzers oefenen. Dit boek sluit perfect aan op het leerpakket “Klokkijken op een klok met wijzers”

Leuk bordspel om het klokkijken op een digitale klok te oefenen. Kan al ingezet worden voor kinderen in groep 3 en sluit goed aan op het leerpakket “Digitaal klokkijken”

Een educatief spel om spelenderwijs te leren omgaan met geld. Leuk voor bij het leerpakket “Rekenen met geld”.

Je eigen munten en bankbiljetten om het leren rekenen met geld te ondersteunen.