Waarom?

Waarom doen we de dingen die we doen? Vaak doen we ze omdat ze belangrijk voor ons zijn of zelfs noodzakelijk of gewoon fijn om te doen. Ik ben Charlotte en ik zet mij in voor kansen voor kinderen in het onderwijs. Waarom? Omdat ik van mening ben dat ieder kind recht heeft op goed onderwijs, het recht heeft om zichzelf te ontwikkelen en daarbij het uiterste uit zichzelf te kunnen halen ongeacht herkomst, woonplaats of wat dan ook. Ieder kind verdient evenveel kansen. Doordat te realiseren werk ik naast mijn praktijk op diverse scholen. Zij huren mij in en zo bereik ik ook de kinderen voor wie de weg naar de praktijk niet weggelegd is. Ik ben dankbaar voor deze mogelijkheid want ik wil er voor ieder kind zijn. Dit voelde lange tijd goed voor mij totdat de scholen dichtgingen en ik met pijn in mijn hart een aantal kinderen tijdelijk niet kon begeleiden. Om verschillende redenen lukte dit ook niet online. Dit was voor niemand een fijne tijd. In deze tijd ben ik wel aan het denken gezet. Hoe kan ik op afstand toch helpen? Op deze manier is het idee van de podcasts en leerpakketten geboren. Binnenkort kun je via de site leerpakketten aanschaffen die helpend zijn bij het leerproces. Kinderen kunnen hier veelal zelfstandig mee aan de slag. Bij ieder pakket staat uitgelegd wat de inhoud is en er is oefenmateriaal toegevoegd. De podcasts geven uitleg over bepaalde vaardigheden die vooral gericht zijn op aanpak, mindset en organisatie.

Het maken van deze materialen doe ik met veel plezier omdat ik weet; mijn missie om voor ieder kind leerstof toegankelijk te maken, wordt op deze manier verder uitgebreid. Mijn eigen schooltijd was een tijd waarin er veel over mij, in plaats van met mij werd gepraat. Ik begreep dan ook niet waarom ik met rekenen niet meer met de methode mee mocht doen en waarom ik niet naar de volgende klas kon. Toen ik eenmaal op de middelbare school kwam, kreeg ik beetje bij beetje meer de regie. Het heeft mij gebracht tot HBO student en daar ben ik trots op. Ik heb geleerd te leren, ergens voor te gaan en hulp te aanvaarden. Deze skills tot succes wil ik doorgeven aan eenieder die het nodig heeft. Lukt het niet alleen, neem dan contact op dan gaan we samen aan de slag.

Heb je ideeën voor een leerpakket, laat het mij weten. Samen maken we succes!